24 august 2012

Hvor stort er problemet med dårlig regulering af den langsomvirkende basisinsulin?

Det er min egen erfaring, at skal man havde den grundlæggende gode forståelse og regulering af den langsomvirkende basisinsulin, så skal du selv være god til at se mønstre og være i stand til at finde frem til den rette dosering.

Jeg ved, at der er mange andre end mig, der har samme erfaring.

Men hvor stort er problemet? Er der nogen ambulatorier, der er bedre end andre?

Jeg bruger selv Lantus – og det er meget glad for. Men jeg oplever desværre, at der er mange behandlere, der er negativt indstillede overfor Lantus, hvis ikke det har 24 timers virkning. Det er åbenbart det, man fra behandlerside synes skulle være det positive ved det produkt. For mig, der bruger det, har det positive været, at det har en meget jævn virkningsprofil, så det er langt lettere at opnå en stabil regulering af den langsomvirkende basisinsulin, som jeg selv lægger stor vægt på, som noget centralt vigtigt for en god regulering.

Det er ret belastende at have med behandlere at gøre, der har de negative holdninger, i stedet for at bakke op om en god regulering.

Det har jeg svært ved at forholde mig til. Og kan som udgangspunkt heller ikke se, at det burde være et problem. 2 doser eller 1 dosis? Ja det kan vel være ligegyldigt? Det må jo være den stabile regulering, der er i centrum? Det er det for mig.



» Kommentarer på diabeteschat



» Systematisk insulinregulering – Lantus…

» Insulinvirkningen er IKKE lægens bord

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej...

Har du andre synsvinkler, viden eller erfaringer - så skriv en kommentar...

Venlig hilsen Ulla...