17 maj 2011

Fordomsfulde og indskrænkede mennesker...

Selvom jeg selvfølgelig godt ved, at der er mange fordomme overfor mennesker med diabetes - så kan jeg stadig rammes af det. Det slog mig noget ud, da jeg fik nogle ordentlige svinere på Min sag.

Men så er det jo, man må lære at trøste sig med, at det jo "heldigvis" er en sygdom, der accelerer - og der er flere og flere, der får den - og det på et tidspunkt vil ændre på holdningen til sygdommen. Jeg havde aldrig troet, at jeg ville komme til at tænke på den måde. Men efterhånden er jeg godt træt af at skulle udvise overbærenhed og tolerance overfor fordomsfulde og indskrænkede mennesker.

De mest fordomsfulde er som oftest de mest forkælede. Så meget har jeg lært af livet. Det er dem, der piver og jamrer over alt og ingenting, hvis livet går dem imod. Og de kunne såmænd have godt af selv at prøve, hvordan det er at blive udsat for sjusk og personlig beskidt behandling i sundhedsvæsnet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej...

Har du andre synsvinkler, viden eller erfaringer - så skriv en kommentar...

Venlig hilsen Ulla...