17 maj 2011

Humalog på vej ud af det danske marked?

Var på apoteket i dag - og fandt ud af at Humalog insulinen er udgået. Der findes muligvis et nyt produkt, der svarer til det samme - under et nyt navn og nyt produktnummer.

Der var dog venlig betjening på apotektet - så jeg fik en anden hurtigvirkende insulin: Apidra - der er den hurtigvirkende insulin, der svarer til Lantus - produceret af Aventis. Ellers havde jeg været på den - for jeg var løbet helt tør for Humalog. Rart med venlige og fornuftige mennesker, der er i stand til at hjælpe med løsning af problemer. Det er ikke så tit, jeg oplever det.

Så får jeg prøvet Apidra. Helt uden den amatørpsykologisk lirum larum - som ville ha' været stilen, hvis det var en læge, der skulle løse problemet med at finde en reserve til Humalog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej...

Har du andre synsvinkler, viden eller erfaringer - så skriv en kommentar...

Venlig hilsen Ulla...