29 oktober 2011

Hvad vedkommer hendes identitetskrise dog mig?

Misforstået empati (positiv tolkning) er der meget af i den diabetiske behandlerkultur.

En af dem oplevede jeg, da jeg måtte melde mig ud af samfundet, for at få luft for den overbelastning, jeg levede med – og havde levet med i efterhånden mange år.

Den sygeplejerske, jeg talte med – begyndte at tale om – at vores arbejde jo er vores identitet og derfor betyder meget for os. Jeg kommenterede ikke på det.

Men hvor var det dog anstrengende, at midt i at stå uden hjælp og opbakning til at komme ud af stressrillen – så fik jeg væltet en sygeplejerskes identitetsproblem i hovedet.

Et er, at de ikke er til for mig – men kunne de dog ikke spare mig for, at skulle lægge øre til deres problemer oveni mine egne?



» Hvem har ansvaret for arbejdsmiljøet i sundhedsvæsenet?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej...

Har du andre synsvinkler, viden eller erfaringer - så skriv en kommentar...

Venlig hilsen Ulla...