13 december 2011

Journalspærren mod forsøg - virkede ikke...

Man kan som patient få en påtegning i sin journal – hvor det fremgår, at man ikke ønsker at deltage i forsøg. Det skulle forebygge, at du vil blive spurgt – eller presset…

Det fik jeg lavet, da jeg havde været ude for den meget personligt voldsomme og absurde oplevelse » Når lægen laver fejl – er det patienten, der er hysterisk og "skør".

Så burde jeg være sikret…

Men det var jeg ikke. Den dukkede op igen, da jeg brændte sammen med stress og overbelastning. Jeg fik ikke sygemelding til aflastning. Nej, jeg blev ringet op af en læge, der ville have mig med i et forsøgsprojekt om kulhydrattælling. Det kunne jeg ikke tilbyde at deltage i, da jeg havde levet på den måde i 21 år. Lægen, der ringede, havde dog evnen til at høre efter – og spurgte i stedet, hvor jeg havde lært det – for det blev man jo ikke oplært i. Og jeg kunne så berige lægens horisont med, at der findes biblioteker i Danmark.

Men det burde slet ikke kunne ske – at jeg ville komme i betragtning til forsøg…

Samtidig var jeg noget slået ud. For hvorfor kender de ikke min behandling? Og det er det, der giver mig stress. At have med nogle behandlere at gøre, der af uransagelige årsager – slet ikke hører efter – og i stedet sidder med en forsøgssult, som de forsøger at komme på banen med…

De har slet ikke interesseret sig for mig og min behandling…

Men hvor er det svært – når alt hvad du har af muligheder for at beskytte dig selv, og dine ordinære behandling – bliver ignoreret af behandlerne…

Så er du på herrens mark…



» Det er strafbart at presse patienterne til forsøg…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej...

Har du andre synsvinkler, viden eller erfaringer - så skriv en kommentar...

Venlig hilsen Ulla...