14 december 2011

Varmluftskontrol...

Varmluftkontrol er det fænomen, der opstår – når de, der kontrollerer, ikke er klar over, hvad det er, de kontrollerer.

Det er det jeg har været udsat for fra diabetesbehandlerside – i ekstrem grad de sidste 14-15 år.

Tror pokker, at jeg har haft det dårligt og været "ved siden af mig selv"…

Jeg ved ikke, hvordan problemet har kunnet opstå?

I starten var jeg en af dem, der var meget begejstret, da der kommer nye og bedre måder at kontrollere blodsukkerbalancen på. Jeg var meget begejstret, da man begyndte at kunne måle langtidsblodsukret.

Men dengang brugte jeg det selv meget aktivet – som supplement til mine egne målinger. Forstået på den måde – at når gennemsnittet var fint, så var det fint over hele døgnet. Og hvis der var en stigning i en periode – som kunne måles og tilskrives noget, der skete i dagtimerne, når jeg var vågen – så behøvede jeg ikke begynde at rode med blodsukkermålinger om natten.

Og så var der jo – en åbenhed omkring min behandling – hos de behandlere, jeg havde dengang.

De behandlere jeg har haft de sidste 14-15 år – har simpelthen nægtet at tage min ordinære behandling alvorligt…

Det er ikke fordi, det er nogen hemmelighed – de hører bare ikke efter…

Personlige fordomme – det er hvad sådan noget handler om…

Der kommer ikke noget godt ud af noget – overfor mennesker, der har så store personlige fordomme overfor dig som menneske, at de simpelthen ikke hører efter – noget som helst…

Det kan jeg ikke bygge bro over – det er simpelthen for stressende og belastende – for mig. Og mit helbred kommer i første række. Så den stress- og overbelastningsfaktor – skal jeg have ud af mit liv.

Og det handler simpelthen om at finde en læge og nogle behandlere – der hører efter og tager min behandling alvorligt – i stedet for alt det varmluftige statistik og kontrol…

Det kan jo ødelægge dig helt ad, som menneske – at blive udsat for sådan noget…

...

» Statistik er ikke en behandlingsform…

» Disciplinering som sundhedspolitisk behandlingsstrategi…

» Hvad har diabetes med selvkontrol og kontrol at gøre?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej...

Har du andre synsvinkler, viden eller erfaringer - så skriv en kommentar...

Venlig hilsen Ulla...